Hallo,
Ik heb gisteren op een verzamelbeurs in Rolde 3 jaargangen van de Bav kunnen kopen (1994, 1995 en 1996). In Bav nr. 2 uit 1994 trof ik het volgende stukje aan:
Brouwerij De Knipe
De voorbereidingen voor brouwerij De Knipe in deze gelijknamige Friese gemeente verlopen minder voorspoedig dan brouwer Frederik Geerlig had gehoopt. De reden voor de vertraging is dat de brouwer alles zelf in handen heeft. ?Het opbouwen van de brouwerij loopt daardoor wat minder snel dan ik zelf had verwacht?, legt Geerlig uit. Toch verwacht de Fries dat hij nog deze zomer kan gaan brouwerij. Welke typen bieren dat zijn is nog een open vraag. ?Het is de bedoeling dat er enkele proefbrouwsels worden gemaakt. Daarna bepalen we hoe of wat?.
Weet iemand wat er hierna van deze friese brouwerij geworden is? ik weet dat hij is gesloten in 1994 maar is er wel ooit bier gebrouwen? zo ja wat voor? en is hij dan ook in 1994 opgericht?
Daarnaast nog een vraag. Weet iemand iets over de volgende brouwerijen, of anders andere friese brouwerijen? (Us Heit is uiteraard al bekend)
De Westereinde
Geopend: 1985
Gesloten: ?
Middelsee
Opgericht: 1984
Gesloten: 1988
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Jeljer Bouma
www.geocities.com/brouwerijlink/Index.html