bierglas

• chris

ik heb altijd een probleem met schuim op het bier.

weet iemand precies hoe je het beste een bierglas

kunt reinigen, zo dat je de volgende keer weer een schuimkroon hebt.

• hendrik

hoi chris

volgens mij met soda of met een beetje bleekwater natuurlijk

maar ja dit is natuurlijk weer slecht voor het milieu

• Jeljer Bouma

Het schijnt ook het beste te zijn de glazen te laten opdrogen en niet afdrogen.

j.

• Cobus

Volgens mij kun je je glazen t best afwassen met heet water en soda, dan naspoelen met koud water. en droogwrijven met een pluisvrije doek. voor gebruik nog een keer goed spoelen met koud water. de grootste oorzaak van schuim dat te snel dood gaat, is verontreiniging van je glas door vet, suiker of resten afwasmiddel. met goed spoelen met koud water zal t meestal wel lukken.

• Drinkbaar Nederland

ik sluit mij hier wel bij aan, maar ik heb nog wel een tip (misschien had je het wel door) maar gebruik de glazen dus alleen voor bier. gebruik ze dus niet voor andere dranken.

• Bas

als je erin pist wil nog wel eens helpen!! klinkt raar maar het werkt echt, probeer maar eenschris schreef:

• Elwin van den Broek

Chris,

Gewoon reinigen met afwasmiddel en afwaskwast (of sponsje)en dan afspoelen, en laten drogen. De binnenkant drogen met een glazendoek is niet nodig.

Als het glas schoon is voor gebruik is het omspoelen met water voordat je er bier in schenkt ook niet nodig, en zeker niet aan te raden wanneer je er speciaalbier uit drinkt (onnodige verdunning).

Je kunt ze ook perfect reinigen in de vaatwasser, alleen de opdruk op het glas (indien aanwezig) vervaagd en verdwijnt na verloop van tijd wegens het agressieve vaatwasmiddel.

Succes.

ELwin

• Gulpener Gladiator 10% vol.

als je je glazen afdroogt, zorg ervoor dat de theedoek (of welke andere doek je dan gebruikt) zuiver is en niet dat je er al de hele vaat mee hebt afgedroogd ofzo. Vetvlekken zijn desastreus voor schuim, en je kan ze herkennen als er watervlekken langs de glaswand blijven hangen tijdens het naspoelen.

• ellen Swaerdens

Als je bier doodslaat komt dat vaak doordat je glas vuil is.

Je moet je glazen schoonmaken met soda.

Goed naspoelen en alleen de buitenkant poeleren.

Het lig eraan hoe druk je zaak is maar 2x in de week je glazen schoonmaken met soda is vaak voldoende.Doe dat bijvoorbeeld op maandag begin van je week en op een vrijdag net voor je weekend. Je heb ook speciale glasreiniger die doe je iedere dag in je spoelbak. Niet teveel het schuimt als een gek.

Het kan ook zijn dat je het tap proces niet goed doet.

Je spoelt je glas met koud water voordat je gaat tappen, als je je glas afschuimt met je spa, moet deze spa nat zijn. De waterlaag van je spa zorgt er ook voor dat je schuim niet inzakt. Dus niet tegen je glas aantikken of op het bierblad met je spa. Ook niet je glas onder de tap laten staan zodat er nog nadruppels komt in je vers getapte biertje. Het beste is biertje voor biertje te tappen al werkt dat niet altijd. Groetjes van el