Wat is lekkerder/beter qua kwaliteit enzo:
- Kitjes van Brewferm of
- kitjes van Muntons
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Groet,
Paul
Hoi paul,
De bierconcentraten van brewferm zijn erg goed, door de jaren heen heb ik ze allemaal wel geprobeerd en persoonlijk vind ik de triple van brewferm de lekkerste.
Ik heb net weer wat flessen schoongemaakt voor het volgende brouwsel.
Dit keer is het barley wine van munton. Dit is mijn eerste munton brouwsel dus ik moet nog eventjes wachten tot het te drinken is!
hangt een beetje van je smaak af. Muntons heeft vooral Engelse lagerbier, brewferm iets meer richting zwaardere Belgische bieren. Mijn ervaring met uit die blikken brouwen, is dat, hoe zwaarder het bier, hoe beter het resultaat. Wat je beter niet kan doen is een pilsener of iets dergelijks uit die blikken brouwen. Je krijgt dan heel slap en wat zurig spul, wat ze er bij die blikken namelijk niet bijvertellen is dat een goed pilsje een tijd moet lageren en dat je ze beter uit kan filteren. hoop gedoe als je net begint met bier maken.
Ik zou dus voor Brewferm gaan en dan voor de tripel, abdij of diabolo, die geven het beste resultaat. je kunt natuurlijk ook een beetje investeren in materiaal en kennis en zelf gaan schroten, maischen en brouwen :-) ben ik nu mee begonnen en het is echt heel erg leuk en lekker
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?