Ik ben bezig met een schoolopdracht:
Een bierbrouwerij in Moldavie wil uitbreiden naar de Europese markt. De fabriek maakt een soort pilsener met een wat eigenaardige smaak. De fabriek wil nu eerst de Europese markt in beeld krijgen.
Mijn opdracht:
Breng de biermarkt in Europa in kaart, voer daarvoor ten minste de volgende opdrachten uit:
1 Ga na hoe de bierconsumptie zich de laatste jaren heeft ontwikkeld (groei en/of krimp). Leg dit vast in tabellen en beschrijvingen. Denk daarbij ook aan verschillende smaken van bier. Kijk welk land potentieel en reeel de grootste groeimarkt is.
2 Ga na welke bedrijven welk aandeel hebben in de bierproductie. Graag wil de fabriek weten welke producenten met welke hoeveelheden werken en hoe de spreiding is van deze productie
3 ga na wat de beste manier van produceren is en welke manier het meest wordt toegepast. Te denken valt bijvoorbeeld aan het verschil tussen export, licenties of lokaal produceren.
4 bekijk hoe het zit met sponsoring van bierproducenten: welke zaken worden wel en welke niet gesponsord en waarom?
Als jullie me zouden kunnen helpen met informatie (url's etc), dan hoor ik dat graag!
Dennis