Bavaria limburgse afkomst?

• Koen

Ik heb van het weekend een discussie gehad met mijn limburgse schoonfamilie over de oorsprong van Bavaria.

Zij beweren dat Bavaria van oorsprong uit Limburg en wel uit Tegelen komt. Volgens hun komt de familie Swinkels(eigenaar Bavaria) uit Tegelen.

Ik ben zelf een brabander en weet bijna zeker dat zij ongelijk hebben en dat Bavaria gewoon uit Brabant komt. Ik kan echter nergens vinden waar Bavaria allemaal is begonnen. Ik heb jullie hulp dus even nodig…

Alvast bedankt.

• Drinkbaar Nederland

nou, ik kan het je wle vertellen hoe het zit: Bavaria is een brouwer die inderdaad gewoon in brabant is begonnen. maar wat wil het geval: de familie swinkels is pas later in de brouwerij terecht gekomen. Eerst was de brouwerij namelijk van Laurentius Morees. Zijn jongste dochter trouwde met de brouwersknecht en dat was Ambrosius Swinkels. en die zou dan best wel eens uit tegelen kunnen komen, maar dat weet ik dan weer niet zeker. en die Swinkels zijn nu nog steeds eigenaar van bavaria geloof ik. in elk geval kun je je schoonfamlie nu uitlachen, veel plezier :)

m.v.g. Drinkbaar Nederland

(http://dn.flappie.nl)