Beste Stan,
Ten eerste is het al erg typerend voor je om mijn nickname op deze manier te verbasteren, maar dat snap je waarschijnlijk wel.
Ten tweede wil ik je de tip geven om over dit soort onderwerpen te discussieren op een forum wat wat meer gepast is, dan dit forum waar de echte bierliefhebbers ervaringen, meningen, tips en vragen kwijt kunnen. Mijn reactie op jouw post was enkel en alleen bedoeld om jou erop te wijzen dat deze post zich hier niet thuis voelde.
Ten derde zie je alcohol (daar focus ik even op aangezien we hier op een bierforum zitten) als een boosdoener voor mensen die de realiteit niet aan zouden kunnen, of zich anders niet kunnen ontspannen. Moet ik dit nog gaan uitleggen of zie je zelf in dat je iedereen over 1 kam scheert?
Wat ik absoluut zal toegeven is dat er inderdaad teveel mensen zijn die de gevolgen van hun eigen alcoholgebruik niet kunnen overzien, en hierdoor inderdaad zichzelf, en nog erger, anderen in de vernieling helpen.
Maar zoals ik al zei; dit is geen onderwerp voor dit forum…
Nog 1 laatste opmerking: Ik heb veel respect voor mensen die geen alcohol drinken uit principe; petje af, maar dat respect zakt toch wel een klein stukje terug als ze er anderen -! op deze manier !- mee lastig vallen.
Groet,
Neugeltje (neugeltje@yahoo.com)