Kinderdrankjes!

• Jero

De nederlandse markt wordt overspoeld door kinderdrankjes als bacardi breezer. Nu beginnen de bierbrouwers er ook al aan. Over een maand lanceerd Grolsch weer een nieuw kinderdrankje. Heineken heeft al als kinderdrankje Lingens Lemon en Grolsch heeft nu ook al biertjes met grapefruits erin. Ook hebben ze allemaal van die ‘ hippe’ flesjes.

Weg met de kinderdrankjes!

• bill2

helemaal mee eens weg met die laffe sapjes

• Jeroen Nieuwlaat

ik zou breezers en andere drankje sniet echt kinderdrankjes noemen eht is kwa alcohol percentage gelijk aan pils en het is nog lekker ook, hoewel een lekkere britse/ierse ale/stout natuurlijk het lekkerst blijft

• Jero

Sorry voor de wat klunzige uitdrukking. Wat echter wel waar is, is dat deze breezers erg populair zijn onder de wat jongere mensen. Een rede hiervoor is waarschijnlijk dat de breezers erg zoet smaken (bijna naar limonade) en bier niet!

Naamgenoot

• Neugeltje

Belgie heeft ook een hele berg vruchtenbiertjes; zijn dit dan ook kinderdrankjes?

Ik ben zelf een groot bierliefhebber, en vind dit soort bieren een leuke aanvulling op het assortiment; lekker in de zomer voor op het terras, en door het lage alcoholpercentage drink ik er ook wel eens eentje als ik nog moet rijden.

Wat mij betreft mogen dit soort biertjes blijven!

• hoochy mama

kinderdrankjes? wat ben jij een sukkel mijn mixjes bevatten 40% alcohol ,wodka jus die kan je ook in een flesje krijgen en dan is het nog steeds 40% dat is weer eens wat anders dan die lullige 5,5 of 6,5% die gewoonlijk in bier zitten. Je hoeft het niet lekker te vinden maar je hoeft het ook niet af te zeiken niet alle drankjes in een flesje zijn kinderdrankjes ik drink ook geen breezer maar dat wil niet zeggen dat alles wat geen bier is een kinderdrankje is.