Hallo Allemaal!
Mijn naam is Peter Smit en ik studeer International Hospitality Management (een internationale route van Facilitaire Dienstverlening) in London. Ik ben bezig mijn mijn laatste jaar en ik moet een dissertation (een soort afstudeerscriptie) schrijven en daar heb ik jullie hulp bij nodig.
Het onderwerp van mijn dissertation is bier marketing en het effect daarvan. Via dit forum wil ik graag jullie reacties verzamelen op mijn stellingen. Mijn tweede stelling is:
Flavoured Beers kunnen beer weer trendy maken!
De zwakke plek van bier is dat zelfs de brouwerijen het als een homogeen product beschouwen. Dat betekent dat er erg weinig mogelijkheden zijn om de competitie aan te gaan op basis van verschil in smaak. (in tegenstelling tot de pre-mixers) Zoals jullie weten heeft onder andere Heineken al een aantal bieren met toegevoegde smaak op de markt gebracht.
Ik zie deze ontwikkelingen als een reactie op de populariteit van de pre-mixers en verwacht dat deze ‘flavoured beers’ de populariteit van bier kunnen versterken en beer weer trendy kunnen maken. Zeker omdat het de mogelijk om een unique product op de markt te brengen vergroot…
Bovendien is dit een manier om bier aantrekkelijker te maken voor vrouwen, die doorgaans van zoetere drankjes houden.