Auteur: Peter Smit ()
Datum: 28-03-02 18:32
Hallo Allemaal!
Mijn naam is Peter Smit en ik studeer International Hospitality Management (een internationale route van Facilitaire Dienstverlening) in London. Ik ben bezig mijn mijn laatste jaar en ik moet een dissertation (een soort afstudeerscriptie) schrijven en daar heb ik jullie hulp bij nodig.
Het onderwerp van mijn dissertation is bier marketing en het effect daarvan. Via dit forum wil ik graag jullie reacties verzamelen op mijn stellingen. Mijn eerste stelling is zoals je al hebt kunnen lezen in de titel:
Beer verkopen zullen blijven dalen omdat bier simpel weg niet trendy genoeg is!!!!!!
De verkoop van bier is natuurlijk onderhevig aan vele factoren, somige zo oncontroleerbaar als de temperaturen in de zomer. Echter bier heeft met name de laatste jaren steeds meer competitie van pre-mixers als Smirnoff Ice, Bacardi Breezers etc. Ook worden cocktails steeds populairder, zelfs onder mannelijke drinkers. (terwijl bier toch traditioneel met name door mannen gedronken wordt)
Mijn idee is dat bier de competitie simpelweg niet aan kan gaan, omdat het niet trendy genoeg is. Brouwerijen onderkennen dit grotendeels door het accent in hun reclame campagnes te verschuiven van het bier zelf naar de bierdrinker. (denk maar aan Amstel, voor elkaar)
Bier is er al jaren en het is niks nieuws meer, met andere woorden bier is ‘te gewoon’ en dus per definitie niet TRENDY!