Sinds enige tijd drink ik Euroshooper van AH. Het is ontzettend goedkoop en ik vindt het erg lekker. Wie kan mij vertellen welk merk dit feitelijk is. Ik heb een vermoeden……
Euroshopper (vroeger Hobbs) wordt in Breda (voorheen “de Drie Hoefijzers”, “Verenigde Bierbrouwerijen Breda-Rotterdam”, “Skol” en tegenwoordig geloof ik “Oranjeboom”) gebrouwen. Sinds enige tijd is Euroshopper geen pils meer. Om pils te moeten heten moet het stamwortgehalte (hoeveelheid vaste stoffen in de wort) een bepaald minimumpercentage hebben. Door op grondstoffen te besparen kan men dus een goedkoper bier maken - dat wel 5% alc kan bevatten - maar geen pils is. Het is dan ook geen cat. I maar cat II.
Over smaak valt trouwens niet te twisten en een goedkoop biertje kan natuurlijk een prima dorstlesser zijn! Proost.
Bedankt Job! Ik switch regelmatig van merk. Dit varieert van Amstel tot Budels, maar om een of andere reden vind ik die euroshopper goed te drinken…Job Kroon schreef:
>
> Euroshopper (vroeger Hobbs) wordt in Breda (voorheen "de Drie
> Hoefijzers“, ”Verenigde Bierbrouwerijen Breda-Rotterdam",
> “Skol” en tegenwoordig geloof ik “Oranjeboom”) gebrouwen.
> Sinds enige tijd is Euroshopper geen pils meer. Om pils te
> moeten heten moet het stamwortgehalte (hoeveelheid vaste
> stoffen in de wort) een bepaald minimumpercentage hebben.
> Door op grondstoffen te besparen kan men dus een goedkoper
> bier maken - dat wel 5% alc kan bevatten - maar geen pils is.
> Het is dan ook geen cat. I maar cat II.
> Over smaak valt trouwens niet te twisten en een goedkoop
> biertje kan natuurlijk een prima dorstlesser zijn! Proost.
Ken je het Andreas blikbier van de basismarkt al? Grote blikken heel goedkoop goed te drinken. Lekker zelfs als het gaat om effe lekker een flinke koele slok bier naar binnen te gieten. Niet te zwaar ook zodat je er wel meerdere van kunt nemen.
Probeer (met natuurlijk de nadruk op ‘beer’) maar eens
groet rollo 3-pinter
ik geef nogsteeds de voorkeur aan euroshopper bier over merk bier, niet vanwege de prijs, die natuurlijk erg gunstig is, namelijk meer bier maar ook vanwege de smaak want het smaakt gewon naar een tapje in je favo cafe / /bar dus.. blijven drinken dt euroshopper en who gives a @!#$ waar het vandaan komt, als het maar lekker is
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?