Gulpener Mosterd?

• jeljer

Ik zag laatst ergens in de winkel gulpener Mosterd staan. Er stond gewoon gulpener boven, hetzelfde jaartal en dezelfde slagzin. Kan iemand mij wat meer info over dit geval geven? en produceerd gulpener naast mosterd en bier ook andere dingen?

Jeljer

• Hans

Volgens mij produceren ze ook nog azijn. Staat niets op hun website ?

www.gulpener.nljeljer schreef:

• Hans

http://www.gulpener.nl meldt:

Verscholen in het Zuid-Limburgse Heuvelland op een kruispunt van eeuwenoude handelsroutes ligt het plaatsje Gulpen. Toen in 1825 de Rijksweg van Maastricht naar Vaals werd aangelegd, bouwde onze oprichter Laurens Smeets aldaar onze Gulpener Bierbrouwerij.

Rond 1840 werd ook een distilleerderij en wijnhandel toegevoegd aan de activiteiten. Later een azijn- en mosterdfabriek. Laatstgenoemde activiteiten zijn inmiddels weer afgestoten. Per 1 januari 1998 is een full-service horecagroothandel van start gegaan onder de naam Limburgse Horeca Centrale (LHC). Zo blijft ons bedrijf steeds in beweging.

• Brouwmeester Frans

De Gulpener Bierbrouwerij produceert al enkele jaren haar mosterd en azijn niet meer zelf. Dit gebeurde bij ‘Burg’. Sinds vorig jaar bij een andere producent.

Op de plek van de mosterd en azijnfabriek (voor bekenden: aan de overkant van de rijksweg) bevindt zich nu het magazijn van de brouwerij

Groetjes,

Brouwmeester Frans

• peter boelen

Wy zyn 7 vrienden en worden dit jaar alle 7, 50 jaar

dus abraham en reden om feestje . +/- 500 mensen

nu zyn wy op zoek naar een groot mosterdglas of vat hoogte +/- 1 meter

het moet kunnen gebruikt worden als envelopenbus (meschien met klyne aanpassing)

we zouden het zeer op prysstellen al iemand ons hier mee zuo kunnen helpen.

p.s. het feest is 18 juni