Amstel Bright

  • Ybe

    Ik woon op Curacao en kan je vertellen dat Amstel Bright gewoon in Nederland wordt gebrouwen en vervolgens door de lokale importeur hier op het eiland wordt geimporteerd, dus het moet mogelijk zijn om in Nederland aan Amstel Bright te komen.

    Groet, Ybe

  • Michiel

    Welke brouwerij in Nederland produceert dit?

  • Alvin

    Amstel Bright werd in eerste instantie op Curacao gebrouwen. Toen de fabriek van Amstel op Curacao ten onder ging is door Heineken besloten om Amstel Bright in Nederland te brouwen. Wat de smaak zo uniek maakt komt vanwege het gebruik van Antilliaans water. Wat nu het geval is, is dat het water van Curacao naar NL verscheept wordt, er bier mee gemaakt wordt en dat de flesjes bier weer terug naar Curacao verscheept worden.

  • hans

    Amstel Bright werd tot het sluiten van de brouwerij gebrouwen op Curacao en rond 2003 was het ook te koop in Nederlandse supers Geen succes. Na het sluiten van de brouwerij rond 20060 is de gehele produktie in Nederland voortgezet. Ook het normale Amstel bier smaakt voor de Caribbean net iets anders. Dat Bright niet in Nederland verkocht wordt, snap ik ook niet. Blijkbaar is dit een conclusie van Heinekens marketing afdeling. Maar ondertussen is Curacao als eiland nog steeds erg hot in Nederlands, dus een nieuwe poging lijkt me zeker de moeite waard. Het bier is fantastisch en kan de concurrentie met Corona aam, zeker als de prijs lager is. Immers destijds geflopt als import uit Curacao, maar nu is het een Nederlands produkt.

  • RayB

    Is er inmiddels alweer wat meer info?

    Betreffende import kanalen, slijters die het kunnen bestellen etc etc?

  • rinie gruijters

    Hoi Ray,

    ook ik ben zo iemand die het graag hier in Nederland wil drinken.

    ben naar de plaatselijke, meestal goed ingevoerde, slijter geweest en die gin meteen bellen, hij wist zeker dat hij het kon bestellen, moest dan wel 24 flesjes tegelijk afnemen.

    hij belde met Amstel en kreeg tot mijn en zijn stomme verbazing te horen dat dit in Nederland geproduceerde bier enkel verkocht mag worden in het Caribisch gebied en sommige Mediterrane landen.

    en om nou flessen bier uit de Antillen mee te (laten) sjouwen

    rinie

  • Alex

    The community is currently one of the most important aspects of a company; maintaining your community is no longer tough, especially when it can be done for you. This is a service that can help you construct and develop a community: added value