etiketten

  • Michiel Nijhuis

    Ik ben een beginnend verzamelaar van etiketten.

    Wie heeft er voor mij nog een aantal (te koop).

    En wie heeft er tips over het bewaren en ordenen van etiketten.

    En halen jullie etiketten van de flesjes af of verzamel je alleen “ongebruikte”?

    De groeten van Michiel!

  • jeljer

    Ik week de etiketten eraf en krijg soms ook wel eens wat van een brouwer.

    Daarna plak ik ze op 1 A4tje en doe dat A4 tje in een insteekhoes die ik weer in een 23rings map stop en ook nog op alfabetiche volgorde zo zijn ze lekker overzichtelijk en ze nomen niet veel ruimte in

    Groetjes Jeljer Bouma

  • h.kolbrink

    etiketten week ik van de fles en van de doppen buig ik de kraag om en lijm ze vast

    op een helft van een a4 samen met de etiketten

    het blaadje in een showtas en dan in een map.

    er is ook een programma over bieren , dze kun je bestellen bij :

    jan.ausems@cambrinus.nl, hier zit ook een databoek van etiketten in, (moet je wel zelf aanmaken)

    wil je verder nog wat weten , dan hoor ik het wel

    ik zal je wel een paar voorbeelden opsturen per email

    vr gr

    hans

  • Peter Bauwens

    Er zijn van de Nederlandse brouwerijen catalogussen over etiketten.

    Nadere informatie kun je vinden op de internetsite van de BAV (Brouwerij Artikelen Verzamelaarsvereniging) adres WWW.BAV.NL

  • Johan Commmadeur

    Hoi Michiel,

    Leuk ook een verzamelaar tegen te komen.

    Sinds vijf jaar verzamel ik bieretiketten. In het begin op de fles, maar ja, waar moet je in hemelsnaam met al die flessen heen.

    Ik heb besloten om ze eraf te weken. Dit is goed te doen in lauw-warm water. (Met oude flessen gaat dit wel moeilijk, maar hoe jonger de fles, hoe makkelijker het gaat.

    Om ze te ordenen heb ik iets geweldigs gevonden. Het is niet goedkoop, maar wel enorm handig en mooi. Je hebt tegenwoordig ZELFKLEVENDE FOTOBLADEN van het merk HENZO. Dit zijn fotobladen die geplastificeerd zijn waar je de etiketten achter kunt plakken. Het mooie is, dat wanneer je ze wilt verplaatsen, bijvoorbeeld omdat je bijvoorbeeld een bepaalde serie bij nader inzien bij elkaar wilt plaatsen, je ze heel gemakkelijk loshaald zonder te beschadigen.

    Ikzelf sorteer ze op alfabet van de brouwerij. (B.v. Kylian staat in dit geval dan bij HEINEKEN, net zoals Lingen's Blond)

    Nog een tip: om gekreukte etiketten na het afweken weer glad te krijgen, pak je gewoon even het strijkijzer (niet te heet).

    Ik kan je eventueel helpen aan diverse etiketten, aangezien ik ook dubbelen heb.

    Als jij ook nog dubbelen hebt, is dat misschien wel leuk.

    Mijn e-mail is: commandeur.bloembollen.bv@wxs.nl

    Proost en veel succes.

    Groetjes Johan Commandeur.